خروج از ولایت، نتیجه عدم قبول داشتن دقیقا 12 امام
الْأَئِمَّةُ بَعْدَ نَبِیِّنَا صلوات الله علیه و آله اثْنَا عَشَرَ نُجَبَاءُ مُفَهَّمُونَ مَنْ نَقَصَ مِنْهُمْ وَاحِداً أَوْ زَادَ فِیهِمْ وَاحِداً خَرَجَ مِنْ دِینِ اللَّهِ وَ لَمْ یَکُنْ مِنْ وَلَایَتِنَا عَلَى شَیْء
ائمه بعد از رسول الله صلوات الله علیه و آله،12 نفرند، هر کس یکی از آن ها کم کند یا یکی به آن ها زیاد کند! از دین خدا خارج شده است و بر ولایت ما نیست!!
این دقیقا متناقض است با حرف احمد، که گفته است: هر کس به من ایمان نیاورد، از ولایت رسول الله و امیر المؤمنین خارج است....!
جالب این جاست که این فرقه در جواب به این حدیث، می گویند که
این حدیث سند ندارد یا مثلا ضعیف است.
در حالی که آن ها باید این حدیث را قبول کنند، همان طور که حدیث وصیت کتاب غیبت شیخ طوسی را قبول می کنند، اگر این را در می کنند، به همان صورت باید حدیث کتاب شیخ طوسی رضوان الله علیه را هم رد کنند، چرا که اکثر راویان آن حدیث مجهول هستد!
یا می گویند که
این حدیث واحد است و قابل قبول نیست.
در حالی که باز هم ابتدا باید حدیث غیت شیخ طوسی رضوان الله علیه را رد کنند، سپس این حدیث را ، چرا که آن حدیث ، جزء احادیث واحد و شاذ است، و هیچ حدیث دیگری نداریم که گفته باشد: «12 امام از اولاد امام زمان» بعد از امام زمان خواهند آمد، بله آن ها احادیث دیگری را که با تفسیرشان ، شبیه به این مطلب می شود را می گویند که این ها ، قرائن و تایید کننده های حدیث وصیت است
خب در این جا هم ما کلی حدیث داریم که می فرماید : کسی که مدعی امامت باشد و امام نباشد، جهنمی است، بنابراین مویدات این حدیث هم فراوان است، بلکه حتی حدیث مارقین و به علاوه حدیثی که از امام باقر علیه السلام نوشتیم ، هم که کاملا همین گونه است و می فرماید ادعای امامت هر کسی غیر از 12 امام و قبول کردن آن ، باعث خروج از بهشت و ولایت اهل بیت علیهم السلام و در نتیجه ورود و سقوط در جهنم است.
یا رب عجّل لولیک الفرج
ربّنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمة انّک انت الوهاب.
یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبّت قلبی علی دینک.
این حدیث در نسخه اصلی امده و زاد فیهم .
یعنی اگر یک نفر را کم کنی و جایگزین کنی . مثلا بگویی امام زمان امام نیست بلکه جعفر تواب امام است.
و بین او زاد ؛و زاد فرق هست