وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم.
اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

والعن واهلک اعدائهم.

سلام.

ان شاء الله سعی می کنیم که به مرور کتاب ها وجزواتی که در رابطه با نقد جریان احمداسماعیل نوشته شده، رو اینجا قرار دهیم،

 از کتاب های استاد حاج آقای مجتهدی سیستانی شروع می کنم (توضیحات عینا برگرفته از کانال ایشون هست.):

می تونید به راحتی دانلود کنید و مطالعه بفرمایید.

 

1)📙کتاب لوح و قلم


بررسی سند و محتوای حدیث موسوم به وصیت و بیان حدود چهل اشکال در این باره
این کتاب که با تلاشی شبانه روزی در مدت سی شبانه روز از ابتدای ماه مبارک رمضان تا انتهای آن نوشته شده، شامل بررسی همه جوانب اصلی ترین دلیل ادعای احمد بصری بر امامت خود یعنی حدیث موسوم به وصیت می باشد که البته در این راستا به بیان مطالب مهم دیگری همچون ضرورت بررسی سند احادیث و ذکر ادله آن نیز پرداخته است.
✔️ بخش اول: بررسی سند، شامل: گفتار اول: نیاز به بررسی روایات با بیان 14 نکته مهم که در ضمن آن، معنای فترت، معنای اینکه قائم امر مخفی یا جدید می آورد، و حدیث لوح جابر نیز بررسی شده است. گفتار دوم: بررسی راویان این حدیث و در ضمن آن، پرداختن به ادعای صحت سند، تواتر محتوا و الزامی بودن پذیرش وصیت حتی با سند ضعیف.
✔️بخش دوم: بررسی محتوا، شامل ذکر بیست و پنج نکته در راستای اشکالات درون محتوایی و برون محتوایی این حدیث و تعارضش با روایات دیگر.

لینک دانلود


🖋️نویسنده :سید مهدی مجتهد سیستانی

┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄

2) 📘کتاب دوازده خورشید



 این کتاب با بررسی روایاتی که درباره دوازده امام، دوازده خلیفه و دوازده وصی در تمام کتاب های شیعه آمده، دسته بندی نوینی در تعابیر روایات در این باره ارائه نموده است.
❇️ در این کتاب، تنها به روایاتی که از طریق شیعه به یکی از ائمه علیهم السلام اسناد شده اکتفا گشته و نگاهی به صدها حدیث در از اهل سنت در کتاب هایی همچون مقتضب الاثر و کفایة الاثر و غیر اینها ثبت شده ندارد. در این کتاب در مورد تک تک روایات، تمام نسخه بدل هایی که در چاپ ها وجود داشته مورد بررسی قرار گرفته، و نکات ظریفی که قرنها مورد توجه محققین بزرگوار قرار نگرفته بوده  از دل این روایات بیرون کشیده شده و در ضمن آن، شبهات جریان احمد بررسی در مورد هر یک روایتی که سخنی درباره اش گفته اند مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.
➕همچنین در این کتاب، تمام روایات مهدیین، عمده روایاتی که برای اثبات تعدد قائم در این امت مورد استناد جریان هست و میز موضوع رسول قبل از قیام مورد ارزیابی دقیق و نقد عمیق قرار گرفته است. همچنین در لا به لای مطالب کتاب، ادعای امامت خاص و عام، ادعای دوزان فترت، ادعای آوردن امر مخفی یا جدید توسط قائم، ادعای امکان بداء در شخص قائم، واکاوی مهم ترین احادیثی که برای اثبات امام سیزدهم مورد استناد قرار گرفته، و معنای مهدی بودن شخص بررسی شده است.

🖋️نویسنده :سید مهدی مجتهد سیستانی

لینک دانلود

┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄

(3)📕کتاب خوابنما



♦️خواب چیست؟ چه اقسامی دارد؟ عوامل راست شدن یا دروغ بودن خواب چیست؟ نگاه دین به جایگاه خواب چیست؟ و از همه مهمتر آیا خواب در اثبات مسائل دینی حجیت دارد؟
✳️اینها مهمترین سوالهایی است که در مورد خواب و ماهیت آن پرسیده می شود، در حالیکه تا کنون هیچ کتابی تالیف نشده بود که به بررسی همه این امور پرداخته باشد و چنین کتابی برای اولین بار طی دویست روز تلاش شبانه روزی به ثمر نشست. مشکل اصلی کار این بود که جریان احمد بصری سخنان هیچ عالمی را قبول ندارند و در ظاهر فقط و فقط از ثقلین دلیل می طلبند. برای همین دست نویسنده برای ارائه مطالب مختلف کاملاً بسته بود و باید از مطالب خامی که در آیات و روایات متعدد بیان شده بود، رشته منظمی از معارف تحقیق شده را ارائه می نمود. و مشکل دوم گستردگی آیات و روایاتی بود که در زمینه خواب وجود داشت. نویسنده واقعاً در نوشتن این کتاب خود را تنها می دید چون بسیاری از روایات یا آیات اصلاً با نگاه به حجیت خواب بررسی نشده بود و او به عنوان اولین کسی که می خواهد همه آنچه وارد شده را بررسی کند فشار زیادی را تحمل می کرد. اینکه مطالب کتاب را از کجا شروع کند و به کجا ختمش نماید و به عبارت دیگر: ترتیب مطالب کتاب به چگونه باشد روزها بلکه ماهها از او وقت گرفت. اما بالاخره با توفیق خدای مهربان، وی توانست تمام آیاتی که درباره خواب بود و نیز عمده آیاتی که جریان احمد ادعا می کرد درباره خواب می باشد و نیز تمام روایاتی که در این زمینه وارد شده است را واکاوی کند. او برای رسیدن به اطلاعی جامع پیرامون جایگاه خواب در دین، دوبار کتاب چهار جلدی دار السلام در مورد منام، سه مرتبه کتاب مرحوم آل عصفور، دوبار ابواب مختلف کتاب بحار الانوار پیرامون خواب، و یک بار کتاب فقه الرؤی را مطالعه کرده است. این کتاب، جامع ترین نگاشته پیرامون بررسی درونی دین عمده جوانب مساله خواب می باشد

🖋️نویسنده :سید مهدی مجتهد سیستانی

لینک دانلود

┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄

 (4)📗کتاب رؤیای امامت


♻️ از آنجا که کتاب خوابنما به تفصیل وارد بررسی مسائل مرتبط با حجیت خواب شده و حجمش زیاد گشته بود، مطالعه آن برای همه افراد آسان به نظر نمی رسید، از آن رو با توفیق خدای مهربان، این کتاب ارزشمند خلاصه شد و در حجمی کمتر از یک سوم کتاب خوابنما و با کمی اضافات با نام رویای امامت به دوستداران و شیعیان امام زمان علیه السلام هدیه شد.
 🔰فصل اول: دانستنی هایی درباره خواب، شامل: حقیقت خواب، اقسام، تسلط شیطان بر عالَم خواب و شرایط و موانع راست بودن رؤیا.
 🔰فصل دوم: حجیت خواب، شامل: معنای حجیت خواب، حجیت خواب در قرآن، حجیت خواب در روایات، بررسی روایات مخالف، حجیت قول معصوم در خواب، اعمال خواب دیدن، حجیت تواتر خواب، برسی شبهات جریان احمد بصری، حجیت خواب در خصوص شناخت قائم.

🖋️نویسنده :سید مهدی مجتهد سیستانی

لینک دانلود

┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄

(5) 📕کتاب نبرد (1)



🌀 این کتاب مناظره ای مکتوب بین جریان احمد بصری و مکتب شیعه دوازده امامی است که جایش واقعاً خالی بود.

✅ نبرد (1) از اولین موضوع ادعا شده توسط این جریان یعنی ادعای فرزند داشتن امام زمان علیه السلام شروع کرده و طی 12 جلسه و بررسی پاسخ های این جریان به 33 سوال شیعیان از آنها، تا موضوع روایت معصوم بودن یمانی پیش رفته است. سوالهایی که در این کتاب از جریان احمد بصری پرسیده شده، و نیز پاسخ هایی که مبلّغ آنها به این پرسش ها داده است کاملاً واقعی است و پیاده شده از 400 کلیپ مبلّغ ارشد این جریان در حدود 10 ماه تلاش می باشد. در نتیجه آنچه به عنوان سوال از این جریان پرسیده شده، سوالاتی است که خودشان ادعا دارند شیعیان این سوالها را از ما پرسیده اند و الا اگر مولف شخصاً می خواست سوالاتی را بپرسد با ترتیبی منظم تر و بیانی دقیق تر می پرسید و بعضی سوالها را هم به علت کم ارزش بودن اصلاً مطرح نمی کرد. از طرفی ردیه هایی که مولف بر ضد پاسخ های آنها بیان نموده، اینقدر علمی و نیز شیواست که مبلّغ جریان در حیص و بیص شدید قرار می دهد و به هر دری می زند نمی تواند از این ردیه فرار کند. لازم به ذکر است که درابتدای کتاب، شیوه نامه برخورد علمی با جریان احمد ارائه شده که به نکات ظریفی پرداخته شده است که اگر فعالان نقد جریان، آن نکات را به خوبی در نظر داشته و هنگام مناظره و مقابله با مبلّغانشان، آنها را به کار ببندند شکست خوردن طرف مقالبشان قطعی خواهد بود.

🖋️نویسنده :سید مهدی مجتهد سیستانی

لینک دانلود

┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄

(6) 📕کتاب نبرد (2)


🌀این کتاب، ادامه جلسات مناظره در نبرد (1) می باشد

✅ یعنی ادامه مطالب پیاده شده در همان 400 کلیپ. برای همین از جلسه سیزدهم و سوال سی و چهارم شروع کرده و با مطرح کردن جانشین امام زمان قبل از ظهور امام زمان! مناظره را کلید زده
و دوازده جلسه دیگر و تا سوال 69

 با موضوع تقطیع روایت احمد بن ملیح توسط احمد بصری پیش رفته است..


🖋️نویسنده :سید مهدی مجتهد سیستانی

لینک دانلود

┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄