وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

ادعای وصیت

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ

شبهات انحصار دوازده امام

ادعای وصیت (1) [در حال تکمیل]

احمد اسماعیل بصری در کتاب «وصیت مقدس» چندین و چندین صفحه را به این اختصاص داده است که : 

الوصیة لا یدّعیها الا صاحبه.

«هر کس که وصیت را مدّعی شد، همو امام است»!

یعنی می گویند که هیچ کس نمی تواند به دروغ مدعی شود و بگوید که : رسول خدا به من وصیت کرده است.

این کلام او و این ادعای او، از مهم ترین دلایل ایشان است، یعنی آن ها این چنین می گویند:

ابتدا می گویند که وصیت کتاب غیبت شیخ طوسی رحمه الله صحیح است(!)، و سپس می گویند که: حالا چون احمد بصری مدعی شده است که منم آن مهدی اول، و او اولین نفری است که این ادعا را کرده؛ و چون نمی شود کسی به دروغ چنین ادعایی را بکند؛ پس باید احمد بصری همان مهدی اول اشاره شده در وصیت باشد!!

این ، ادّعا دروغ و فریبی بیش نیست، در این پست [با استفاده از کتاب الرد القاصم لدعوة المفتری علی القائم، شیخ علی آل محسن حفظه الله] این مطلب را بررسی می کنیم، تا متوجه اشتباه، دروغ، و فریب بزرگ دیگر احمد بصری [به اصطلاح خودشون امام سید احمد الحسن یمانی موعود!] و فرقه تابع او بشویم:

خوب متوجهیم که با این پست، پایه های اصلی این فرقه فرو می ریزد.

این پست را ان شاء الله تکمیل خواهم کرد، و جواب های دیگری که داده اند را هم می نویسم، ابتدا این جواب زیبا و کافی:

به این حدیث شریف از کتاب کمال الدین :‌ ج1، ص147  دقت کنید :‌ 

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه قَالَ: 
إِنَّ یُوسُفَ بْنَ یَعْقُوبَ (علی نبینا و آله و علیهما السلام) حِینَ حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ جَمَعَ آلَ یَعْقُوبَ وَ هُمْ ثَمَانُونَ رَجُلًا فَقَالَ: 
إِنَّ هَؤُلَاءِ الْقِبْطَ سَیَظْهَرُونَ عَلَیْکُمْ وَ یَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَ إِنَّمَا یُنْجِیکُمُ اللَّهُ مِنْ أَیْدِیهِمْ بِرَجُلٍ مِنْ وُلْدِ لَاوَى بْنِ یَعْقُوبَ اسْمُهُ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ [علی نبینا و آله و علیه السلام] غُلَامٌ طُوَالٌ جَعْدٌ آدَمُ فَجَعَلَ الرَّجُلُ مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ یُسَمِّی ابْنَهُ عِمْرَانَ وَ یُسَمِّی عِمْرَانُ ابْنَهُ مُوسَى.

خلاصه این که :‌

امام صادق صلوات الله علیه طبق حدیث می فرمایند که : 
حضرت یوسف ،‌ در هنگام وفاتشون [حین حضرته الوفاه] آل یعقوب را جمع نمودند و فرمودند که :‌ بعد از من این قبطیان بر شما غلبه پیدا می کنند ... و خداوند شما را توسط فردی از اولاد لاوی ، به اسم «موسی بن عمران» نجات خواهد داد ....
سپس افرادی از بنی اسرائیل، اسم فرزندشان را «عمران» می گذاشتند و او هم اسم فرزندش را «موسی» که این وصیت حضرت یوسف به حضرت موسی را مدعی شوند.

در حدیث بعد از همین حدیث در کتاب کمال الدین،‌ امام باقر صلوات الله علیه فرمودند:
مَا خَرَجَ مُوسَى حَتَّى خَرَجَ قَبْلَهُ خَمْسُونَ کَذَّاباً مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ کُلُّهُمْ یَدَّعِی أَنَّهُ مُوسَى بْنُ عِمْرَان‏.....
حضرت موسی علیه السلام خروج ننمود،‌ مگر این که قبل از او پنجاه (50) کذاب از بنی اسرائیل خروج کردند و تمام آن ها مدعی بودند که «موسی بن عمران» هستند!!

بنابراین در بنی اسرائیل 50 «کذاب» به اسم موسی بن عمران ،‌ قبل از حضرت موسی ،‌ مدعی بودند که همان منجی ای هستند که حضرت یوسف به او بشارت داده و وصیت کرده است !!

بنابراین هیچ بعید نیست که دروغ گویی به دروغ وصیت پیامبر را مدعی بشود، بلکه در قوم بنی اسرائیل اتفاق افتاده است؛ [و اتفاقات قوم ما هم ، طبق احادیث شبیه به آن هاست]

آیا گوش شنوای احادیث اهل بیت علیهم السلام هست؟ آیا کسی هست که به این حدیث ، با این صراحت، متوجه فریب و دروغ مدعی مهدویت بشود و دست از تبعیت از او بردارد؟!

[گویا از احمد اسماعیل حرفه ای تر بوده اند ،‌این ها لا اقل صبر می کردند و اسم کسی را «ملیح» می گذاشتند و او هم اسم فرزندش را احمد، تا لا اقل مجبور نشوند که حدیث دیگری را تقطیع کنند!!]

 

 [شاید دوستانی که برای بار اول باشد چنین حرفی را بشنوند برایشان قابل باور نباشد، که کسی چنین ادّعایی را بکند، اما واقعا چنین حرفی را می زنند!]

عرض کردم که این «ادعا» را بسیار پررنگ می کنند، چرا که بدون این ادّعا، هیچ ادعای دیگری نمی توانند داشته باشند، بنابراین توضیحات دیگری هم اضافه می کنند که ان شاءالله آن ها را هم بررسی خواهیم کرد.

اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن و اهلک اعدائهم

اللهم عجّل لولیّک الفرج و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره، و المستشهدین بین یدیه.

حدیث دیگری اینجا به ذهن می رسد که مناسب است بنویسم: حدیث معروف «هکذا » از وبلاگ بسیار زیبای هکذا.

حضرت صادق سلام الله علیه فرموده‌اند:

 

 فَلَمَّا طَالَ‏ عَلَى‏ بَنِی‏ إِسْرَائِیلَ‏ الْعَذَابُ ضَجُّوا وَ بَکَوْا إِلَى اللَّهِ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى وَ هَارُونَ یُخَلِّصُهُمْ مِنْ فِرْعَوْنَ فَحَطَّ عَنْهُمْ سَبْعِینَ وَ مِائَةَ سَنَةٍ.

قَالَ وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه: "هَکَذَا" أَنْتُمْ لَوْ فَعَلْتُمْ لَفَرَّجَ اللَّهُ عَنَّا فَأَمَّا إِذَا لَمْ تَکُونُوا فَإِنَّ الْأَمْرَ یَنْتَهِی إِلَى مُنْتَهَاهُ.

(بحار الانوار ج4 ص118 چاپ بیروت)

هنگامی که عذاب بر بنی اسرائیل طولانی شد، چهل صبح به درگاه الهی "ضجه" و "گریه" کردند. پس خداوند به موسی و هارون وحی کرد که آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه این دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بین برد.

 

و سپس حضرت صادق سلام الله علیه فرمودند:

 همینگونه شما نیز اگر عمل نمایید، خداوند فرج ما را خواهد رسانید و اگر چنین نکنید، امر به انتهای خود می‌رسد.

 

امام صادق صلوات الله علیه به صراحت فرموده اند که اگر دعا و ضجه نکنیم، دوران غیبت امام زمان به انتهای خود خواهد رسید، و راه نزدیک شدن فرج مولای غریبمان، «دعا و ضجه» است. یقینا تا او نیاید، هر دم از این باغ و شجره خبیثه، بری می رسد و مدّعی دروغین؛ و تنها منجی بشریت ، حجة بن الحسن است، حال من مانده که چرا دعا نمی کنیم؟!

آیا نمی دانیم که اگر او بیاید دنیا پر از عدل و داد خواهد شد همان طور که پر از ظلم و جور در تمام زمینه ها شده است؟!

ایا نمی دانیم دین خدا با آمدن او بر همه ادیان غلبه خواهد کرد و در همه عالم، تنها خدا پرستیده می شود؟!

آیا نمی دانیم با آمدن او و حکومت عدلش؛ دنیا، بهشتی خواهد شد و چقدر لذت بخش است  زندگی در آن دوران و همنشینی با مولایمان امام زمان ؟!

آیا نمی دانیم...؟!

پس چرا غافلیم و دعا نمی کنیم.

نظرات  (۲)

سلام
من کتاب وصیت مقدس رو خوندم و چون برام شبهه داشت یکی از دوستان اینجا رو معرفی کرد. راستش این ردیه شما برای کسی که وصیت مقدس رو دقیق خونده و فهمیده کافی نیست . من که قانع نشدم. قیاس مع الفارق کردید. اونها خیلی دقیق تر حرفشون رو میزنند. با دقت بیشتر حرفشون رو بخونید و دلایل عقلی و شهود قرانی و روایی شون رو رد کنید و الا سکوت شرف داره به این ردیه. منتظر ردیه های دقیق ترتون در رابطه با وصیت هستم
با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم.

دوست گرامی، ممنون از نظرتون، من خیلی دنبال این هستم که دوستان اشکالات را بیان کنند، اما نه این گونه، 

دقیق بفرمایید که اشکالش کجاست؟ چرا قانع نشدید؟! یعنی چی قیاس مع الفارق؟
گفته اند که : باطل نمی تواند ، وصیت را مدعی شود، خب حدیث نوشتیم که طبق آن 50 کذاب مدعی وصیت شدند، و همچنین احمدقادیانی، طبق نظر خودتان، مدعی وصیت حضرت عیسی به رسول خدا شد!  
برای این که قانع بشوید، لازمه اش این است که کمی تعصب را کنار بگذارید، گرامی. و فکر کنید.


این پست فقط برای قسمت ادعای وصیت است،  در این آدرس تشریف بیارید، نقد قسمت های دیگری را هم داریم می نویسیم، جواب به سوال دوم، در مورد آیه قرآنی وصیت «اذا حضر احدکم الموت، ان ترک خیرا الوصیه للوالدین والاقریبن حقّا علی المتقین» 

ان شاء الله در صورت تکمیل، در وبلاگ هم قرار می دهیم. 

ادمین عزیز. شما معنای یمانیون از اینکه کسی ادعا نمیتونه کنه را نمیفهمید. 

در واقع یمانیون میگن کسی نمیتونه به علم احتجاج کنه و تمام حکومت ها را نفی کنه و علایم حجت های خدا را داشته باشه و به وصیت احتجاج کند و وصی نباشع. 

 

مثلا شخصی بیایه و ادعای علم کنه و علم هم داشته باشه

 ادعای حاکمیه الله کنه. معجزه و کرامت و دانش تمام زبان ها هم داشته باشه و باتقوا و.. هم باشه و ادعای وصیت هم کنه پس یقینا امام هست. 

پاسخ:
سلام مجدد.
شما یکجا در یک کتاب بیاورید از احمد اسماعیل و یا دیگران سران این جریان که در بحث ادعای وصیت، این طور که شما نوشتید، گفته باشند.
احمد اسماعیل صریحا گفته است که مدعی باطل اصلا نمی تواند مدعی وصیت شود ؛ خدا نمی گذارد که مدعی باطل ادعای وصیت کند، و الا ناتوان است!  یعنی گفته همین که کسی ادعای وصیت کرد، نشون دهنده حق بودن اوست!

هم خوشحالم و هم متاسفام که این طور نوشتید،
خوشحال از این بابت که شما هم خودتون خوب متوجه اید و می دانید و درک می کنید که ادعای احمداسماعیل، قابل قبول نیست بلکه مسخره است
ولی متاسف به این خاطر که باز هم سعی در دفاع از این شخص دارید و توجیه رفتار و گفتار او.

در پست های ادعای وصیت در وبلاگ وصیت رسول خدا، [که در رابطه با کتاب وصیت مقدس احمداسماعیل است] نگاه کنید متن کلام هایش رو آوردیم

در انتها صحبت از ادعای حاکمیت الله کردید و داشتن دانش تمام زبان ها!
جالبه. دو تا سوال به ذهن میرسه
به چه دلیل از نشانه های امامت ادعای حاکمیت الله است؟ یعنی واقعا  امام هیچ نشانه دیگری ندارد، هیچ راه شناخت دیگری ندارد غیر از این ادعا؟ [به همراه دو مورددیگر]
ادعای حاکمیت الله چه ویژگی مشخصی دارد که شما آن را در قانون شناخت حجت آوردید و باقی نشان ها را نیاوردید؟

و اما دانش تمام زبان ها از این هم جالب تر است.
احمد اسماعیل که حتی ادعای داشتن این علم را هم ندارد و بلکه مسخره هم کرده است....

یا علی. براتون آرزوی هدایت و بازگشت به دامن پرمهر حجة بن الحسن سلام الله علیهما و برائت از دشمنان و مدعیان مقامات ایشون رو داریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی