وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۳ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۱
دی
۹۴

اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم.

صلی الله عیلک یا بقیة الله عجّل الله تعالی فرجک

سلسله نقدهای کتاب چهل حدیث شیخ العقیلی

این پست: نقد حدیث چهارم این کتاب #پست_موقت

این حدیث هم از جمله احادیثی است که اتفاقا کاملا برضدّ ادعاها و خیالات واهی گردانندگان جریان احمداسماعیل است، حدیث زیبایی است. به هر حال العقیلی نیز به این حدیث استناد کرده است، البته برای توجیه کردن آن و فریب دادن بیشتر.

کلا انصار در مقالاتشان تقریبا تمام احادیث را می نویسند [روی کاغذ به ظاهر قبول می کنند] به علاوه دلیل ذکر شده در بالا، چندین دلیل برای این کار دارند، من جمله این که حق و باطل را با هم مخلوط کنند. 

از دلایل مهم شان این که : به تابعین و پیروانشان بگویند  که : ماهم این احادیث را قبول داریم ، اما این احادیث، ما را ردّ نمی کند و متاسفانه انصار هم قبول می کنند، و با این که احادیث هشدار دهنده مارقین و دیگر را برایشان می خوانیم، فایده ای ندارد و تصمیمی برای برگشتن نمی گیرند، چرا که با خود می گویند که : العقیلی هم به این حدیث استناد کرده است، اگر این حدیث، بر ضدّ ما بود که او استناد نمی کرد! پس این حدیث ما را رد نمی کند، معنای آن چیز دیگری است و ... و حتی به گوینده حدیث نیز می گویند: «انصار جواب این حدیث را داده اند، کتاب های ما را بخوانید تا حق را پیدا کنید»! به هر حال بگذریم، خدا مولایمان را برساند که تا نیاید همین گونه و بلکه بدتر از این است... 

این بار جواب را از کانال تلگرام «اثنی عشریه» قرار می دهیم، و به همین بهانه از دوستان دعوت می کنیم که تشریف بیاورند.

لینک کانال: https://telegram.me/antimortad

برای خواندن متن حدیث، و نقد برداشت انصار از آن، روی عکس یا اینجا کلیک کنید، یا از منوی بالا به صفحه نقد برداشت انصار از احادیث کتاب 40 حدیث بروید.

ایا مهدیین امام هستند؟ ایا سیداحمدالحسن یمانی است؟ ایا یمانی امام است؟ آیا یمانی قائم است؟ مهدیین کیستند؟ قرائن حدیث وصیت شب وفات پیامبر خدا  مهدیین قوم من شیعتنا یدعون الناس الی موالاتنا حدیث سوم کتاب چهل حدیث درباره مهدیین و ذریه قائم شیخ ناظم العقیلی

  • اثنی عشریه
۲۰
دی
۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، بابی انت وامی و نفسی لک الوقاء و الحمی، ادرکنا ارشدنا

بخش اول: احادیث کاملا صریح در اثبات انحصار 12 امام [هر کدام به تنهایی]

حدیث اول: با حدیث کتاب سلیم. حدیث دوم: در روز غدیر و با آیۀ اکمال ـ حدیث سوم: با حدیث مارقین ـ حدیث چهارم: با آیۀ تطهیر ـ حدیث پنجم : با حدیثی از امام باقر [ما یدعیه احد غیرنا] . حدیث ششم : با حدیثی از امام صادق مبنی خروج از ولایت با اعتقاد به بیش از دوازده امام، از اختصاص شیخ مفید ـ حدیث هفتم و هشتم : دو حدیث مبنی بر خالی نشدن زمین از «دوازده امام»، در بعد از زمان رسول خدا صلوات الله علیه و آله.

***

بخش دوم: جواب به شبهات و احادیثی که به گمان خود برای ردّ این انحصار می نویسند:

پست اول و هشتم: شبهات و احادیثی که از آن برداشت 13 امام می شود(1) و(2) . پست دوم: خلیفة امام زمان/وزیر امام زمان/ 12 امام عدل ـ پست سوم: دو حدیث در کتاب سلیم مبنی بر ابوه افضل منه ـ پست چهارم ـ اسم ابیه اسم ابی . پست پنجم : عبارت « الائمة من ولده».  پست ششم:‌ آیا یمانی، قائم است؟ پست هفتم: وصیت را جز صاحبش مدعی نمی شود؟! پست هشتم: تنزل ملائکه در شب قدر بر مهدیین

***

 

زیربخش جداگانه اول: پاسخ به کتاب چهل حدیث شیخ العقیلی

زیربخش جداگانه دوم: پاسخ به کتاب وصیت مقدس نوشته احمدالحسن و حدیث وصیت کتاب غیبت [در وبلاگ دیگر]

***

سلام علیکم و رحمة الله، در این وبلاگ، قصدمان این هست که احادیثی را یادآوری کنیم که حتی انصار احمد اسماعیل [سید احمد الحسن یمانی مزعوم] نتوانند دلالت صریح آن بر انحصار امامان در دوازده نفر را رد کنند، [البته یعنی از لحاظ منطقی، که از روی غیر آن ، همه چیز را می شود منکر شد]، و الّا به نظر ما، وجود ده ها روایت «کاملا صریح»، بدون شک، دلیل کافی [و به عبارتی: لازم] و بهترین دلیل برای این است که ائمه علیهم السلام دوازده نفر هستند.

و نیز ردّ دلایل آنها  بر وجود امامان بیش از 12 تا هم جزء برنامه هست.

بنابراین نقشه کلّی این وبلاگ به صورت بالاست. (موارد بالا، از طریق جعبه «طبقه بندی موضوعی»، کنار صفحه، هم قابل دسترسی است، اما برای راحتی و خوانایی بیشتر ، فعلا، این پست را قرار داده ایم).

ان شاء الله که به لطف خاصّ حجة بن الحسن صلوات الله علیه، این پست و این وبلاگ به خوبی تکمیل شود.

دوستانی که تلگرام هم دارند، می توانند به کانال تلگرام «اثنی عشریه» بپیوندند، و از مطالب و مقالات آنجا نیز استفاده کنند.

  • اثنی عشریه
۱۰
دی
۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم.

اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم، و العن و اهلک اعدائهم.

مهم ترین دلیل بر امامت ووصایت مهدیین، از نظر احمداسماعیل و انصار او، حدیثی در کتاب غیبت شیخ طوسی است، معروف به حدیث وصیت کتاب غیبت و وصیت پیامبر خدا در شب وفات، که طبق آن امام صادق از پدرانشان از امیرالمؤمنین سلام الله علیهم روایت می کنند که ایشان فرمودند:

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در شب وفات شان ـ شب دوشنبه ـ به امیرالمؤمنین فرمودند: یا ابا الحسن، صحیفه و دواتى حاضر کن. و پیامبر خدا وصیتش را املا فرمود تا اینکه به این جا رسید که فرمود:

یا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى هستند. پس تو یا على اوّلین دوازده امام مى باشى . خداى تعالى تو را در آسمانش ، على مرتضى ، و امیر المؤمنین ، و صدیق اکبر ، و فاروق اعظم ، و مأمون و مهدى نامیده و این نامها براى غیر تو شایسته نیست، اى على تو وصىّ من بر خاندانم ، زنده و مرده ایشان هستى... و تو پس از من خلیفه و جانشین من بر امتم هستى، هر گاه وفاتت رسید، آن را به فرزندم حسن تسلیم کن ، ...همین گونه نام دوازه امام را می آورد و تا اینجا که می فرماید: و ایشان دوازده امامند . بعد از آن دوازده مهدى مى باشند . پس وقتى که زمان وفاتش فرا رسید ، آن را به فرزندش که اوّلین مهدیین است باید تسلیم کند. براى او سه نام است . یک نامش مانند نام من ، و نام دیگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد ، و نام سوّمین مهدى است و او اوّلین مؤمنان است.

و کتابی نیز به احمداسماعیل منسوب است به نام «وصیت مقدس نوشته بازدارنده از گمراهی» که گفته است: هر که قصد مناظره با احمدالحسن را دارد، این کتاب را نقد کند،

بنابراین اهمیت این حدیث و این کتاب مشخص است، و جا دارد که روی این دو تمرکز بیشتری داشت باشیم.

به همین مناسبت تصمیم گرفتیم که سلسله بحث هایی را در این رابطه [با استفاده از کتاب بسیار خوب «الرد القاصم لدعوة المفتری علی الامام القائم عجّل الله فرجه» نوشته شیخ علی آل محسن حفظه الله که  در نقد همین کتاب وصیت مقدس نوشته اند] داشته باشیم. البته به دلیل نسبتا طولانی بودن این موضوع و منظم و منسجم تر بودن بحث ها و این که این وبلاگ هم از موضوع خودش خارج نشود، ان شاء الله به مرور، این مطالب را [که در صفحه اینستا هم نوشته ایم] در وبلاگ دیگری که مختص این وصیت است جمع آوری می کنیم . و البته خلاصه آن را این جا می آوریم: 

  • اثنی عشریه