وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نقد کتاب وصیت مقدس منسوب به احمدالحسن

پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم.

اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم، و العن و اهلک اعدائهم.

مهم ترین دلیل بر امامت ووصایت مهدیین، از نظر احمداسماعیل و انصار او، حدیثی در کتاب غیبت شیخ طوسی است، معروف به حدیث وصیت کتاب غیبت و وصیت پیامبر خدا در شب وفات، که طبق آن امام صادق از پدرانشان از امیرالمؤمنین سلام الله علیهم روایت می کنند که ایشان فرمودند:

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در شب وفات شان ـ شب دوشنبه ـ به امیرالمؤمنین فرمودند: یا ابا الحسن، صحیفه و دواتى حاضر کن. و پیامبر خدا وصیتش را املا فرمود تا اینکه به این جا رسید که فرمود:

یا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى هستند. پس تو یا على اوّلین دوازده امام مى باشى . خداى تعالى تو را در آسمانش ، على مرتضى ، و امیر المؤمنین ، و صدیق اکبر ، و فاروق اعظم ، و مأمون و مهدى نامیده و این نامها براى غیر تو شایسته نیست، اى على تو وصىّ من بر خاندانم ، زنده و مرده ایشان هستى... و تو پس از من خلیفه و جانشین من بر امتم هستى، هر گاه وفاتت رسید، آن را به فرزندم حسن تسلیم کن ، ...همین گونه نام دوازه امام را می آورد و تا اینجا که می فرماید: و ایشان دوازده امامند . بعد از آن دوازده مهدى مى باشند . پس وقتى که زمان وفاتش فرا رسید ، آن را به فرزندش که اوّلین مهدیین است باید تسلیم کند. براى او سه نام است . یک نامش مانند نام من ، و نام دیگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد ، و نام سوّمین مهدى است و او اوّلین مؤمنان است.

و کتابی نیز به احمداسماعیل منسوب است به نام «وصیت مقدس نوشته بازدارنده از گمراهی» که گفته است: هر که قصد مناظره با احمدالحسن را دارد، این کتاب را نقد کند،

بنابراین اهمیت این حدیث و این کتاب مشخص است، و جا دارد که روی این دو تمرکز بیشتری داشت باشیم.

به همین مناسبت تصمیم گرفتیم که سلسله بحث هایی را در این رابطه [با استفاده از کتاب بسیار خوب «الرد القاصم لدعوة المفتری علی الامام القائم عجّل الله فرجه» نوشته شیخ علی آل محسن حفظه الله که  در نقد همین کتاب وصیت مقدس نوشته اند] داشته باشیم. البته به دلیل نسبتا طولانی بودن این موضوع و منظم و منسجم تر بودن بحث ها و این که این وبلاگ هم از موضوع خودش خارج نشود، ان شاء الله به مرور، این مطالب را [که در صفحه اینستا هم نوشته ایم] در وبلاگ دیگری که مختص این وصیت است جمع آوری می کنیم . و البته خلاصه آن را این جا می آوریم: 

در صورت تمایل برا ی خواندن کامل بحث ها ، و نیز بیان اشکالات و ایرادها و احیانا سوالات خود می توانید به آنجا مراجعه بفرمایید. 

1-  اشتباه اولی که از مدعی اعلم الناس به قرآن و انجیل و تورات! مطرح شد اینکه: منظور از «خیر» در آیه شریفه «ان ترک خیرا الوصیه للوالدین و الاقربین» اموال و دارایی هاست و نه خلافت و وصایت رسول خدا، بنابراین این آیه قرینه ای بر حدیث وصیت کتاب غیبت نیست.

2-  عقیده دارد که وصیت به مهدیین، وحی جدیدی بوده است، و اعتراض کرده است که شما شیعیان از کجا می دانید که رسول خدا در روز پنج شنبه و در نوشته بازدارنده از گمراهی، قصد تأکید بر و تکرار فرمایشات گذشته شان داشتند، و چرا می گویید که دیگر بر رسول خدا وحی تازه ای نشده است؟ و برای آن مدعی، حدیث نوشتیم که امامان فرموده اند: بعد از غدیر، و نزول آیه اکمال دین، دیگر بر رسول خدا، فریضه ای نازل نشد. [شاید ایشان هم اگر بیشتر تلمذ و مطالعه می کردند، متوجه این احادیث می شدند و یا متوجه هستند ولی پنهان می کنند]

3-  و البته این گفته شان از این لحاظ قابل تامل است، که اعتراف کرده اند که حتی به اعتقاد خودشان، رسول خدا صلی الله علیه و آله، قبل از آن نوشتته، هیچ سفارشی به مهدیین نداشته اند! و بعد طبق حدیثی که نوشتیم، رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز وفاتشان نیز باز هم مانند تمامی عمر شریفشان، وقتی سفارش به ثقلین و تأکید بر «عدم گمراهی در صورت تمسک به آن» کردند، فرمودند اوصیایشان دوازده نفر هستند، و این نشان می دهد که اگر رسول خدا صلی الله علیه وآله، قصد معرفی مهدیین در روز پنج شنبه در نوشته بازدارنده از گمراهی داشتند، یقینا در این روز که موقعیت پیش آمده بود، می توانستند و می بایست این کار را انجام می دادند، و اما ایشان چنین کاری نکردند. و نشان می هد که اوصیا دوازده نفرند.

4-  اعتقاد دارند که وصیت شب وفات، (شب دوشنب) همان نوشته بازدارنده از گمراهی است که رسول خدا قصد نوشتن آن را در روز پنج شنبه داشتند. و حدیث 11 و 49 کتاب سلیم را آوردیم که طبق آن ها: اولا امیرالمؤمنین سلام الله علیه آن نوشته را نقل می کنند و می فرمایند که: رسول خدا نام اوصیای بعد از خودشان را آوردند، و فقط نام دوازه نفر را بردند؛ و دوم اینکه می توان برداشت کرد که آن نوشته، در همان روز پنج شنبه نوشته شد!

5-    و احادیث دیگری که رسول خدا، اهل بیت و عترت حدیث ثقلین را معرفی فرمودند و اینکه اعتقاد به دوازده امام، باعث عدم گمراهی است را هم نوشتیم. در جواب به این گفته جسارت آمیز او که «فرمایشات رسول خدا قبل از پنج شنبه بازدارنده از گمراهی نیست»

6-  و در آخر به این مطلب که وصیت رسول خدا صلی الله علیه و آله به اوصیایشان، از آسمان نازل شد، و از آنجا که انتخاب اوصیا فقط با خداست، و اشرف مخلوقات، خاتم رسولان صلوات الله علیه و آله، ابلاغ کننده آن هستند، [علاه و براینکه چندین حدیث داریم که خداوند 12 وصی انتخاب کردند و هیچ حدیثی نداریم که 24 وصی انتخاب شده باشد] پس رسول خدا صلی الله علیه و آله یقینا به غیر از کسانی که اسمشان در این وصیت آمده باشد، وصیت به امامت» نکرده اند

7-  از این وصیت، در روایاتی به عنوان «عهد خدا و عهد رسول خدا» نیز یاد شده است، و به صورت صحیفه ای با خاتم های طلا بوده است که برای هر امامی صحیفه و خاتم مخصوص به ایشان نازل شده است و هر امامی خاتم مخصوص به خود را باز می کند و به آنچه در آن است عمل می کند، و سپس آن را به امام بعد از خود می دهد. و نکته مهم اینکه: این وصیت، دوازده خاتم داشته است، و بنابراین هیچ وصیتی و هیچ عهدی مربوط به فرزندان امام زمان نازل نشده است! وخداوند آن ها را به عنوان وصی انتخاب نکرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی