وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تنزل ملائکه در شب قدر بر مهدیین

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ

شبهات دوازده امام

آیا:

شیعیان [مهدیین] «ولی امر» هستند، چرا که ملائکه بر آنان در شب قدر نازل می شود!؟

در روایت داریم که «المهدیّون قوم من شیعتنا» ، یعنی به صراحت ، مانند بسیاری از روایات دیگر، امامت را از مهدیین نفی کرده است، فرقه پیروان احمد اسماعیل، این روایت را که می خوانند، بعدش می گویند که : حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام هم شیعه بودند، و هم امام، بنابراین مهدیین هم ، هم شیعه اند و هم امام! 

و علاوه بر آن: شیخ العقیلی که از سران این فرقه است، در کتاب خود [که شاید معروف ترین کتاب این فرقه باشد] کتاب چهل حدیث خود روایتی را می آورد [حدیث 26] و می گوید که : در شب قدر، ملائکه بر شیعیان نازل می شوند! و بنابراین این شیعه ها ولی امر هستند، و منظور از آن ، فقط مهدیین می باشد.

خب حال به حدیث نگاه می کنیم و اشتباه [بخوانید فریب] بزرگ دیگر این فرقه را می بینیم:


در ابتدا عرض شود که می دانیم که در روایات به ما سفارش شده است که با سوره قدر با مخالفان احتجاج کنیم، چرا که این سوره نشان دهندۀ وجود «امام» در همه زمان هاست؛ زیرا ایه به صراحت به این مضامین می فرماید که : ملائکه و روح در شب قدر بر «صاحب امر» نازل می شوند ، و این نشان دهنده لزوم وجود «صاحب امر» در هر زمانی هست، و آن شخص کسی نیست غیر از خلیفه خدا، حجت و امام آن عصر آن زمان، که اکنون حجة بن الحسن سلام الله علیه و عجّل الله فرجه الشریف است. و بنابراین این سوره، یکی از سوره های اثبات امام در هر زمان می باشد.

تا اینجا از اعتقادات شیعیان دوازده امامی هست.

اما برویم سراغ کتاب چهل حدیث، و حدیث 26 آن: حدیثی که می خوانند از کتاب الزام الناصب ج1، ص106 هست، که ایشان هم نوشته اند که در بعضی مؤلفات سید نعمة الله جزائری این حدیث را دیدند، و او هم از ابن عباس از امیرالمؤمنین نقل کرده است که ایشان [در پاسخ به سوالی] فرمودند:

و أمّا قوله: «تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ» فإنّه لمّا بعث اللّه محمّدا صلّى اللّه علیه و آله و معه تابوت من درّ أبیض له «اثنا عشر» بابا، فیه رقّ أبیض فیه أسامی «الاثنی عشر» فعرضه على رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و أمره عن ربّه أنّ الحقّ لهم و هم أنوار.

به این مضامین که : بر پیامبر خدا تابوتی نازل کردند که «12 اسم» در آن بوده است، و از طرف خدا به پیامبر خدا فرموده است که حق با این هاست
می بینیم که اصلا در مورد نزول «امر» نیست، و حتی این کار در شب قدر هم نیست! بلکه فرموده: لما بعث الله محمدا صلی الله علیه و آله، هنگامی که پیامبر مبعوث شدند.

سپس راوی می پرسد: این ها کیستند؟ این دوازده نفر و دوازده نور کیستند ؟ و امیر المؤمنین جواب ایشان را می دهند و اسامی دوازده امام را می آورند.

قال: و من هم یا أمیر المؤمنین؟

قال: أنا و أولادی الحسن و الحسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمّد و موسى بنجعفر و علی بن موسى و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و محمد بن الحسن صاحب الزمان صلوات اللّه علیهم أجمعین،

یعنی اتفاقا در این حدیث هم مانند همــــــــۀ احادیث دیگر، باز هم سخن از دوازده امام است. [اهل بیت علیهم السلام ، از هیچ چیزی برای هدایت ما و جلوگیری از گمراه شدنمان کم نگذاشتند، و واقعا حجّت را بر همه تمام کرده اند.]
سپس امیر المؤمنین فرمایش قبلی خودشون را ادامه می دهند، و می فرمایند:

و بعدهم أتباعنا و شیعتنا المقرّون بولایتنا المنکرون لولایة أعدائنا.

یعنی حق با اهل بیت است و بعد از آن ها با اتباع و شیعیان اهل بیت.

بله، شیخ عقیلی، نفر دوم [اگر نگوییم اول] این فرقه؛ و بالتبع او تمامی پیروان این فرقه، از این قسمت استفاده می کنند، یعنی اینجا که فرموده، طبق حدیث: و بعدهم اتباعنا و شیعتنا: اما می بینید که واقعا نامربوط هست، 

یعنی حتی روایت نفرموده است که ملائکه بر امامان نازل می شوند، که بخواهد بگوید : بعد از آن بزرگوران بر شیعیان، خیر! بلکه فرموده است: انّ الحق لهم وهم انوار [و راوی سوالی می پرسد، و امیرالمؤمنین جواب می دهند] و سپس می فرمایند: و بعدهم اتباعنا و شیعتنا.
بنابراین می بینیم طبق این حدیث [با فرض صحت] امیرالمؤمنین یک تفسیر دیگری غیر از تفسیر مشهور ارائه داده اند [و آن نزول نور اهل بیت علیهم السلام است] و اصلا حتی چون این تفسیر در مورد نزول امر بر ولی امر و امام زمان نیست، حتی سخنی در مورد این که ملائکه بر امام سلام الله علیهم نازل می شوند، هم نیست! چه شود به دیگران! واقعا دلیلشان برای این که احادیث را تفسیر به رأی می کنند چیست؟! 


علاوه بر مطلب بالا: طبق روایتی در کتاب کافی: ج‏1، ص: 533، [ترجمه مصطفوی،] والیان امر در سوره قدر ، 12 امام هستند:

عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی علیه السلام: أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ سلام الله علیه قَالَ لِابْنِ عَبَّاسٍ: إِنَّ لَیْلَةَ الْقَدْرِ فِی کُلِّ سَنَةٍ وَ إِنَّهُ یَنْزِلُ فِی تِلْکَ اللَّیْلَةِ أَمْرُ السَّنَةِ وَ لِذَلِکَ الْأَمْرِ وُلَاةٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله. ...... فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: مَنْ هُمْ؟ قَالَ: أَنَا وَ أَحَدَ عَشَرَ مِنْ صُلْبِی أَئِمَّةٌ مُحَدَّثُونَ.
امام جواد فرمودند: امیر المؤمنین علیه السلام به ابن عباس فرمودند:

همانا شب قدر در هر سالى هست و در آن شب امر (سرنوشت و قضا و قدر) آن سال فرود مى‏آید و براى آن امر سرپرستانى است بعد از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله. ابن عباس گفت: آنها کیانند؟ فرمود:

من هستم و یازده تن از فرزندان صلبى من که امامان محدث باشند.

الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله.

اللهم بحقّ الزهرا و ابیها و بعلها و بنیها، عجّل لولیک المظلوم الفرج

اللهم بحقّ امیرالمؤمنین و سید الوصیین، عجّل لمولانا الفرج

اللهم بحقّ محمّد و آل محمّد ، عجّل لولیک الفرج

اللهم بحقّ الحجة، بحقّ الغریب الطرید الفرید، عجّل له الفرج.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی