وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

احادیث صریح در انحصار 12 امام 

حدیث دوم  [درحال ویرایش]

یکی از احادیث زیبا وجالب دیگر ، حدیثی است که طبق آن رسول خدا صلوات الله علیه و آله ائمه را تا روز قیامت، در روز غدیر معرفی فرمودند. ابتدا در خدمت حدیث باشیم و سپس اهمیت این حدیث را در ادامه می گوییم. این حدیث در  کتاب سلیم ح11 و همیچنین کتاب کمال الدین ج1، ص277 آمده است:

امیر المؤمنین صلوات الله علیه (در مجلس مناشده با اصحاب و تابعین) فرمودند: 

هنگامی که خداوند آیۀ: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً» را نازل فرمود، رسول خدا صلوات الله علیه و آله تکبیر گفتند و فرمودند: الله اکبر تمام نبوت من و تمام دین الله با ولایت علی امیر المؤمنین است [اللَّهُ أَکْبَرُ  [علی] تَمَامُ نُبُوَّتِی وَ تَمَامُ دِینِ اللَّهِ وَلَایَةُ عَلِیٍّ بَعْدِی ]

پس آن دو نفر برخاستند و گفتند: ای رسول خدا، آیا این آیات مخصوص در حق علی علیه السلام است؟

پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله فرمودند: بلکه این آیه در حق علی علیه السلام و در حق اوصیای من تا روز قیامت  نازل شده است.

گفتند: آن ها  (اوصیایت تا روز قیامت) را برای ما روشن کن.

رسول الله فرمود: اوصیای من تا روز قیامت : برادرم و وزیرم و وارثم و وصیم و خلیفه ام در امتم و ولی هر مومنی بعد من از علی امیر المؤمنین است و بعد از او حسن و بعد از او حسین و سپس نه نفر از فرزندان حسین علیهم صلوات الله هستند. قرآن با آن ها و آنها با قرآن هستند ، مفارقتی با قرآن ندارند تا بر من در حوض کوثر وارد شوند...

متن حدیث این گونه است:

فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى ذِکْرُهُ: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً» فَکَبَّرَ النَّبِیُّ صلوات الله علیه و آله  وَ قَالَ: اللَّهُ أَکْبَرُ تَمَامُ نُبُوَّتِی وَ تَمَامُ دِینِ اللَّهِ وَلَایَةُ عَلِیٍّ بَعْدِی .

فَقَامَ أَبُو بَکْرٍ وَ عُمَرُ فَقَالا: یَا رَسُولَ اللَّهِ هَذِهِ الْآیَاتُ خَاصَّةٌ فِی عَلِیٍّ؟

 قَالَ: بَلَى، فِیهِ وَ فِی أَوْصِیَائِی إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

 قَالا : یَا رَسُولَ اللَّهِ بَیِّنْهُمْ لَنَا.

 قَالَ: عَلِیٌّ أَخِی وَ وَزِیرِی وَ وَارِثِی وَ وَصِیِّی وَ خَلِیفَتِی فِی أُمَّتِی وَ وَلِیُّ کُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِی ثُمَّ ابْنِیَ الْحَسَنُ ثُمَّ ابْنِیَ الْحُسَیْنُ ثُمَّ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ ابْنِیَ الْحُسَیْنِ وَاحِدٌ بَعْدَ وَاحِدٍ الْقُرْآنُ مَعَهُمْ وَ هُمْ مَعَ الْقُرْآنِ لَا یُفَارِقُونَهُ وَ لَا یُفَارِقُهُمْ حَتَّى یَرِدُوا عَلَیَّ حَوْضِی‏.

 نکته جالب این که این حدیث را هم از اهل سنت ابواسحاق ابراهیم بن سعد ابن الحمویه  در کتاب فرائد السمطین نقل کرده است، و علامه بزگوار عبدالحسین امینی رضوان الله تعالی علیه در شاهکارشان کتاب الغدیر آن را آورده اند. در این لینک مطالعه کنید.

خب، بنابراین طبق صریح این حدیث هم، اوصیای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، فقط و فقط 12 امام هستند...آن هم تا روز قیامت، بنابراین راه بر هر کسی و هر ادعای پوچی می بندد که نمی توانند بگویند: 12 امام تا روز وفات هستند و بعد از امام زمان، 12 وصی دیگر داریم، چرا که حضرت می فرمایند: اوصیای من 12 نفرند، تا روز قیامت، و هیچ زمانی برای .وصی دیگری باقی نمی ماند...

نکته بسیار مهمی که هست، این است که این اتّفاق در روز غدیر بوده است، با هم این دو آیه که در روز غدیر نازل شده را تلاوت کنیم:

آیۀ اول ـ «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً»

امروز دین شما را کامل کردم، ونعمتم را تمام،

آیۀ دوم ـ «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاس‏»

ای رسول ما، ابلاغ کن آنچه را که خداوندت به شما نازل کرده است، که اگر این کار را انجام ندهی، رسالت او را ابلاغ نکرده ای، و خداوند شما را از مردم حفظ خواهد کرد

 این دو آیه بسیار جای تأمّل دارد، آیۀ اول به صراحت می فرماید که «دین» در روز غدیر کامل شد و روایات هم همین گونه فرموده اند: دقت کنید:

1 ـ تفسیر علی بن ابراهیم قمی رحمه الله :

فَإِنَّهُ حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ صَفْوَانَ بْنِ یَحْیَى عَنِ الْعَلَاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ:

آخِرُ فَرِیضَةٍ أَنْزَلَهَا اللَّهُ الْوَلَایَةُ ـ ثُمَّ لَمْ یُنْزِلْ بَعْدَهَا فَرِیضَةً ـ ثُمَّ أَنْزَلَ «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» بِکُرَاعِ الْغَنَمِ فَأَقَامَهَا رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله بِالْجُحْفَةِ فَلَمْ یُنْزِلْ بَعْدَهَا فَرِیضَة.

آخرین فریضه ای که خداوند نازل فرمود: «ولایت» بود، و بعد از آن دیگر فریضه ای نازل نشد.

2 ـ تفسیر عیاشی رحمه الله

عن زرارة عن أبی جعفر علیه السلام قال:

آخِرُ فَرِیضَةٍ أَنْزَلَهَا اللَّهُ الْوَلَایَةُ «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً» فَلَمْ یُنْزِلْ مِنَ الْفَرَائِضِ شَیْئاً بَعْدَهَا حَتَّى قَبَضَ اللَّهُ رَسُولَهُ.

بعد از نزول آیه ولایت، هیچ فریضه ای دیگر نازل نشد.

3 - عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام:

أَنَّ الْفَرِیضَةَ کَانَتْ تُنْزَلُ ثُمَّ تُنْزَلُ الْفَرِیضَةُ الْأُخْرَى فَکَانَتِ الْوَلَایَةُ آخِرَ الْفَرَائِضِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً» فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: یَقُولُ اللَّهُ لَا أُنْزِلُ عَلَیْکُمْ بَعْدَ هَذِهِ الْفَرِیضَةِ فَرِیضَةً.

4- هیمن روایت بالا در کافی شریف ج1، ص289:

ِ وَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: وَ کَانَتِ الْفَرِیضَةُ تَنْزِلُ بَعْدَ الْفَرِیضَةِ الْأُخْرَى وَ کَانَتِ الْوَلَایَةُ آخِرَ الْفَرَائِضِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ‏ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی»
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَا أُنْزِلُ عَلَیْکُمْ بَعْدَ هَذِهِ فَرِیضَةً قَدْ أَکْمَلْتُ لَکُمُ الْفَرَائِضَ.

بنابراین طبق صریح آیه و صریح روایات:

1- بعد از غدیرخم دیگر هیچ فریضه ای بر رسول خدا صلوات الله علیه و آله نازل نشد،

2 ـ و همچنین رسول خدا صلوات الله علیه و آله در روز غدیر خم به صراحت طبق حدیثی که نوشته شد و احادیث دیگر اعلام فرمودند که تا روز قیامت 12 امام داریم

[و در خطبه غدیر 25 جمله در مدح و صفات مولایمان مهدی حجة بن الحسن صلوات الله علیه و عجّل الله فرجه بیان فرمودند. من جمله فرمودند:  معاشر الناس انّی نبی و علی وصیی. الا و ان خاتم الائمه منا القائم المهدی؛ ای مردم ، من نبی هستم و علی امیرالمؤمنین وصی ، همانا آگاه باشید که خاتم ائمه و آخرین امام از ما ، حضرت قائم مهدی صلوات الله علیه است.،  و نیز: فأمرت ان آخذ البیعة منکم و الصفقة لکم بقبول ما جئت به عن الله عَزَّ وَ جَلَّ فی علیٍّ أمیر المؤمنین و الأوصیاء من بعده الذّین هم منّی و منه، إمامة فیهم قائمة، خاتمهما المهدیُّ، إلی یوم یلقی الله، ألّذی یقدّر و یقضیپس از سوی پروردگار جهان مأمورم که از شما بیعت و پیمان بگیرم که دست در دست من نهید در پذیرش آن چه از سوی خداوند عَزَّ وَ جَلَّ آورده ام  در باره ی امیر مؤمنان و اوصیای پس از او؛ که آن ها [اوصیا] از من و از اویند. این امامت در میان آنان پایدار است و فرجام و خاتم آنان مهدی است و استواری پیشوایی تا روزی است که او با خداوند قدر و قضا دیدار کند(قیامت)  [صلوات الله علیه در این صفحه «مرکز نشر اعتقادات» مقاله ای در رابطه با معرفی حضرت مهدی صلوات الله علیه در غدیر خم هست که خواندنش مفید است و مناسب.]

3 ـ و طبق آیه دومی که نوشتیم رسول خدا از طرف خدا مأمور شدند که ابلاغ ولایت بکنند

بنابراین نتیجه ای که می گیریم این است که : 

از اینکه پیامبر گرامیمان اشرف مخلوقات صلوات الله علیه و آله هیچ حرفی دقت و هیچ حدیثی و هیچ فرمایشی در رابطه با امامانی از اولاد امام زمان و مهدیین در روز غدیر [و قبل از آن] نزدند یعنی این که یقینا و یقینا و یقینا ما فقط دوازده امام داریم و هیچ خبری هم از امامت مهدیین نیست.

و امکان ندارد رسول خداوند صلوات الله علیه و آله در شب وفاتشان، [چون بعد از غدیر دیگر هیچ فریضه جدیدی نازل نشده است بر ایشان]، خلاف گفته شان در غدیر وصیت بفرمایند. [آن هم در مورد اصل دین، که همان امامت است، و قبول یا ردّ آن، باعث تغییر در تمام جزئیات دین می شود و تمام فرایض دیگر ، وابسته است به امامت؛ بنابراین یقینا در مورد امامت هم هیچ وحی ای نازل نشده است، و امامان همان هایی هستند و فقط همان هایی هستند که رسول خدا در غدیر معرفی فرمودند].

و این ادعای امامتی که احمد بصری دارد، ادّعای دروغی است که مشمول احادیثی می شود که در باب های مختلف کتاب های حدیثی ما در مورد ادعای دروغین امامت آمده است.

اعتراضات:

یکی دیگر از اعتراضات خنده داری که کردند، توسط ادمین صفحه یمانی، این بود : وقتی حدیث قبلی را نوشتم گفتند: حدیث می فرماید 12 امام و نمی فرماید 12 وصی و مهدیین وصی هستند نه امام!!! این حدیث برایشان نوشته شد و آنها ساکت شدند... اما قبول حق کار هر کسی نیست....

 امکان دارد کسی همان اعتراض به «الی یوم القیامه» را به این حدیث وارد کند، که باز هم جوابش همان است.

 اما اشکال عمده ای که به این حدیث می گیرند، این گونه است، می گویند:

مخاطب رسول خدا صلوات الله علیه و آله در این حدیث، عمر و ابابکر هستند و ... و بنابراین رسول خدا صلوات الله علیه و آله آنها را از سرّ مهدیین آگاه نکردند.

همچنین دلایل دیگری برای این که چرا در برخی ! روایات خبری از مهدیین نیست بیان میکنند:

1 - تقیه

2 - نبود و عدم درک بالای مردم
3 - نرسیدن زمان حقیقی برای شرح و تفسیر آن مطلب
صحبت کردن معصوم ع با هر کسی به اندازه عقل طرف
ابن حازم گوید: به امام صادق علیه السلام گفتم: چه می شود که من از شما مطلبى میپرسم و شما جواب مرا می گویید و سپس دیگرى نزد شما می آید و به او جواب دیگرى میفرمائید!
 مَا بَالِی أَسْأَلُکَ عَنِ الْمَسْأَلَةِ فَتُجِیبُنِی فِیهَا بِالْجَوَابِ ثُمّ یَجِیئُکَ غَیْرِی فَتُجِیبُهُ فِیهَا بِجَوَابٍ آخَرَ.

فَقَالَ: إِنّا نُجِیبُ النّاسَ عَلَى الزّیَادَةِ وَ النّقْصَانِ

فرمود: ما مردم را به زیاد و کم ( به اندازه عقلشان) جواب میگوییم.اصول کافی جلد 1 صفحه 84

خب همان طور که گفته شد رسول خدا در غدیر خم، «ابلاغ ما انزل الله» کردند؛ بدون تقیه و خداوند هم وعده فرمودند که «والله یعصمک من الناس» بنابراین اصل این حرف باطل است، اگر چنین چیزی نازل شده بود بر رسول خدا، ایشان در غدیر خم اعلام می فرمودند، چرا که خداوند فرموده است: «وان لم تفعل فما بلّغت رسالته» «اگر ابلاغ نفرمایی رسالت پروردگارت را انجام ندادی».

بنابراین اتّفاقا وقت و زمان معرفی و اعلام اوصیا در همان روز غدیر بوده است.

دوم اینکه : فقط آن دو غاصب مخاطب رسول خدا نبودند ، بلکه غدیر خم بوده است، و بزرگ ترین اجتماع صحابه. بنابراین باز هم اصل این حرف اشتباه است.

سوم اینکه : سلمان و ابوذر که بهترین اصحاب بودند هم همین سوال و جواب را با رسول خدا داشتند . یعنی شبیه به همین حدیث ، حدیثی دیگری هست  در کتاب سلیم که می آوریم:

کتاب سلیم بن قیس ح25؛ همچنین کتاب غیبت نعمانی: ص70

ِوَ أَنْزَلَ اللَّهُ: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً»

فَقَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِیُّ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، أَ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَاتُ فِی عَلِیٍّ خَاصَّةً؟

فَقَالَ [رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله: بَلْ‏] فِیهِ وَ فِی أَوْصِیَائِی إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ .

[ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله: یَا سَلْمَانُ، اشْهَدْ أَنْتَ وَ مَنْ حَضَرَکَ بِذَلِکَ وَ لْیُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ‏]

فَقَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِیُّ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، بَیِّنْهُمْ  لَنَا.

فَقَالَ: عَلِیٌّ أَخِی وَ وَزِیرِی وَ وَصِیِّی [وَ وَارِثِی‏] وَ خَلِیفَتِی فِی أُمَّتِی وَ وَلِیُّ کُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِی وَ أَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِهِ [أَوَّلُهُمُ ابْنِیَ‏]  الْحَسَنُ ثُمَّ الْحُسَیْنُ ثُمَّ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ وَاحِداً بَعْدَ وَاحِدٍ الْقُرْآنُ مَعَهُمْ وَ هُمْ مَعَ الْقُرْآنِ لَا یُفَارِقُونَهُ  حَتَّى یَرِدُوا عَلَیَّ الْحَوْض‏.


مطلب بعدی این که : این گونه نیست که در برخی روایات اشاره به دوازده امام شده باشد و در برخی دیگر اشاره به مهدیین ، این دروغی بیش نیست. همین طور که در پست «الائمه من ولده» دیدیم نهایت روایتی که خودشان هم می نویسند کمتر از ده تاست، و از این ها نهایت در بهترین حالت ، فقط به یک یا دو حدیث آن می توانند احتجاج و استدلال کنند، بنابراین باید گفت در تمام روایات مربوط به تعداد ائمه، تعداد ائمه 12 تا بیان شده اند و در صدها روایت ، فرموده اند که ائمه دوازده نفرند.

مطلب بعد : این که می گویند : ائمه به اندازه عقل مخاطبان با آن ها صحبت کردند، باید گفت: من جمله راویان احادیث دوازده امام و مخاطبان اهل بیت علیهم السلام در این روایات ، کسانی بودند که از بهترین اصحاب بودند، عاقل ترین و فهیم ترین یاران بودند، صاحبان سرّ اهل بیت بودند و بهتر از آن ها در میان اصحاب نبوده است ، مانند سلمان ، ابوذر مقداد، مفضل و .... بنابراین این ادعا، هم ادّعای اشتباه و دروغ است. از آن طرف راویان مثلا حدیث وصیت کتاب غیبت، اصلا مجهول هستند چه شود به دیگر فضائل...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی