وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

ان عدة الشهور عند الله اثنا عشر شهرا

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ق.ظ

اوصیای رسول خدا دوازده نفرند_تمام اسلام، اعتقاد به 12امام_

اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم.
صلی الله علیک یا ابامحمد، یا حسن بن علی، لعن الله ظالمیک و قاتلیک.

«إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فی‏ کِتابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ» سورۀ توبه: آیۀ36.

این آیه را همه ما حتما شنیدم: «همانا تعداد ماه‏ها ، نزد خدا، از روزى که آسمان ها و زمین را آفریده، در کتاب خدا، دوازده ماه است؛ از این [دوازده ماه‏]، چهار ماه، [ماهِ‏] حرام است. این است آیین استوار...» .
شاید معروف ترین آیۀ قرآن کریم، در مورد «تعداد اوصیای رسول خدا»، همین آیه کریمه باشد.
خداوند می فرماید: تعداد ماه ها، نزد خداوند، «دوازده تا» است،
از طرفی در روایاتی، (که در ادامه صفحه را مزین به آن می کنیم) این «دوازده ماه» تفسیر شده است به «دوازده امام» .
بنابراین طبق ثقلین [قرآن و حدیث] تفسیر آیه این می شود:

«به یقین، تعداد امامان، اوصیای رسول خدا صلی الله علیه و آله، نزد خداوند، دوازده تا است». کاملا متین و کافی برای پیروان ثقلین.

وصی رسول خدا صلی الله علیه و آله، فقط و فقط کسی است که خدا انتخاب کرده باشد، و خداوند «دوازده نفر» انتخاب کرده است! و یقینا رسول خدا، فقط به کسانی که نزد خدا، و در کتاب خدا، به عنوان وصی او هستند، به عنوان امام «وصیت» می کند... .
آیا خداوند و رسولش عذری برای کسی باقی گذاشته اند؟!

اما حدیث زیبایی در تفسیر این آیه، از کتاب «مائة منقبة من مناقب امیرالمؤمنین» تألیف فضل بن شاذان قمی، [از شاگردان شیخ صدوق و ابن قولویه و از اساتید شیخ طوسی رحمة الله علیهم]، که همین یک آیه و حدیث برای ردّ ادعاهای مضحک احمداسماعیل کافی است، برای کسی که کمی فکر کند:

ابن عباس نقل کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله (در ضمن حدیثی) فرمودند:

معاشر الناس من من اراد ان یتولی الله و رسوله، فلیقتد بعلی ابن ابی طالب بعدی و الائمه من ذریّتی فانّهم خزان علمی...
پس جابر بن عبد الله انصاری رحمه الله بلند شد و فرمود: ‌یا رسول الله، ائمه بعد از شما چند نفرند؟
رسول خدا صلی الله علیه و آله به این مضامین فرمودند: ای جابر، خدا تو را رحمت کند، از تمام اسلام پرسیدی! [تمام اسلام در این است که بدانیم دوازده امام داریم و به آن ها اقتدا کنیم....] «یا جابر، سالتنی رحمک الله عن الاسلام باجمعه».

(و ادامه دادند) تعداد آن ها برابر تعداد ماه های سال است که خدا فرمود: ««همانا تعداد ماه‏ها ، نزد خدا، از روزى که آسمان ها و زمین را آفریده، در کتاب خدا، دوازده ماه است» ؛
و تعداد آن ها برابر است با تعداد چشمه هایی که برای حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام هنگامی که با عصا به سنگ زد، به وجود آمد، که خدا فرمود: «از آن سنگ دوازده چشمه جوشید»؛

و تعداد آن ها برابر تعداد «نقبــــــــای بنی اسرائیل»‌ است که خدا فرمود: «و از آنان دوازده نقیب برانگیختیم»‌
[رسول خدا صلی الله علیه و آله، بعد از این سه بار تأکید، باز هم فرمودند :‌]
پس ای جابر، تعداد ائمه دوازه تا است،‌ ائمه دوازده نفر هستند، اولین آن ها علی امیرالمؤمنین و آخرینشان حضرت مهدی است.

متن عربی این حدیث بسیار زیبا:

عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ:

مَعَاشِرَ النَّاسِ، اعْلَمُوا أَنَّ (اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ لَکُمْ)  بَاباً ، مَنْ دَخَلَهُ أَمِنَ مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْفَزَعِ الْأَکْبَرِ.

فَقَامَ إِلَیْهِ أَبُو سَعِیدٍ الْخُدْرِیُّ، فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، اهْدِنَا إِلَى هَذَا الْبَابِ حَتَّى نَعْرِفَهُ.

قَالَ صلی الله علیه و آله: هُوَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ سَیِّدُ الْوَصِیِّینَ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَخُو رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ خَلِیفَةُ اللَّهِ عَلَى النَّاسِ أَجْمَعِینَ

مَعَاشِرَ النَّاسِ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَتَمَسَّکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى، الَّتِی لَا انْفِصامَ لَها، فَلْیَتَمَسَّکْ بِوَلَایَةِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیهما السلام، فَإِنَّ وَلَایَتَهُ وَلَایَتِی وَ طَاعَتَهُ طَاعَتِی.

مَعَاشِرَ النَّاسِ، مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَعْرِفَ الْحُجَّةَ بَعْدِی فَلْیَعْرِفْ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ سلام الله علیهما

[مَعَاشِرَ النَّاسِ (مَنْ أَرَادَ أَنْ یَتَوَلَّى اللَّهَ وَ رَسُولَهُ) فَلْیَقْتَدِ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ بَعْدِی‏] وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ ذُرِّیَّتِی، فَإِنَّهُمْ خُزَّانُ عِلْمِی.

فَقَامَ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیُّ فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، وَ مَا عِدَّةُ الْأَئِمَّةِ؟

فَقَالَ صلی الله علیه و آله: یَا جَابِرُ، سَأَلْتَنِی رَحِمَکَ اللَّهُ عَنِ الْإِسْلَامِ بِأَجْمَعِهِ!

«عِدَّتُهُمْ» عِدَّةُ الشُّهُورِ وَ هِیَ «عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِی کِتابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ»

وَ «عِدَّتُهُمْ» عِدَّةُ الْعُیُونِ الَّتِی انْفَجَرَتْ لِمُوسَى بْنِ عِمْرَانَ علی نبینا و آله و علیه السلام حِینَ ضَرَبَ بِعَصَاهُ [الْحَجَرَ] «فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَیْناً»

وَ «عِدَّتُهُمْ» عِدَّةُ نُقَبَاءِ بَنِی إِسْرَائِیلَ [قَالَ اللَّهُ تَعَالَى‏] «وَ بَعَثْنا مِنْهُمُ اثْنَیْ عَشَرَ نَقِیباً»

فَالْأَئِمَّةُ، یَا جَابِرُ، اثْنَا عَشَرَ [إِمَاماً] أَوَّلُهُمْ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ الْمَهْدِیُّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ.

حدیث بعد:
جابر جعفی از امام باقر سلام الله علیه روایت کرده است که ایشان در تفسیر و تأویل آیه شریفه فرمودند: ‌

منظور از «سال» رسول خداست،

و ماه های دوازده گانه آن، ائمه دوازده گانه،‌از امیرالمؤمنین تا حجة بن الحسن المهدی است،

و منظور از «چهار ماه حرام» چهار امامی است که نام مقدس آن ها «علی» است، ‌

اقرار به این هاست،‌ که «دین قیم» است.
الهدایة الکبرى ؛ ؛ 377 .

شبیه به این حدیث در کتاب غیبت شیخ طوسی رحمه الله ص149 نیز آمده است:
وَ رَوَى جَابِرٌ الْجُعْفِیُّ قَالَ:‏ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ سلام الله علیه عَنْ تَأْوِیلِ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ:‏ «إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِی کِتابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ فَلا تَظْلِمُوا فِیهِنَّ أَنْفُسَکُمْ‏» قَالَ:

فَتَنَفَّسَ سَیِّدِی الصُّعَدَاءَ ثُمَّ قَالَ:

یَا جَابِرُ، أَمَّا السُّنَّةُ فَهِیَ جَدِّی رَسُولُ اللَّهِ

وَ شُهُورُهَا «اثْنَا عَشَرَ شَهْراً»، فَهُوَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ [وَ] إلَیَّ وَ إِلَى ابْنِی جَعْفَرٍ وَ ابْنِهِ مُوسَى وَ ابْنِهِ عَلِیٍّ وَ ابْنِهِ مُحَمَّدٍ وَ ابْنِهِ عَلِیٍّ وَ إِلَى ابْنِهِ الْحَسَنِ وَ إِلَى ابْنِهِ مُ حَ مَّ دٍ الْهَادِی الْمَهْدِیِّ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً حُجَجُ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلَى وَحْیِهِ وَ عِلْمِهِ.
وَ «الْأَرْبَعَةُ الْحُرُمُ» الَّذِینَ هُمُ الدِّینُ الْقَیِّمُ أَرْبَعَةٌ مِنْهُمْ یَخْرُجُونَ بِاسْمٍ وَاحِدٍ عَلِیٌّ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَبِی عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ وَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَى وَ عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ .
فَالْإِقْرَارُ بِهَؤُلَاءِ هُوَ الدِّینُ الْقَیِّمُ‏ «فَلا تَظْلِمُوا فِیهِنَّ أَنْفُسَکُمْ»‏ أَیْ قُولُوا بِهِمْ جَمِیعاً تَهْتَدُوا.

چندین حدیث دیگر هم ذیل این آیه در کتاب ها هست، که می توان به حدیث کتاب غیبت نعمانی :‌ ص87، ح18، باب فی ما روی انّ الائمة اثنی عشر اشاره کرد و احادیث دیگر.

معمولا یک اشکال به این مطلب می کنند که:

منظور از این آیه، در ردّ یهود نازل شده است که تقویم آنها، گاهی سیزده ماه دارد!

اما همین حرف برای ردّ خودشان کافی است، همان طور که طبق نظر شما، این آیه، سیزده ماه را رد کرده است، به همین صورت سیزده امام و بیش از آن، «ثالث عشر فصاعدا!» را رد کرد است، طبق تفسیر و تأویل اهل بیت سلام الله علیهم.

پس طبق صریح روایات تفسیر آیات کلام الله مجید، و یعنی طبق قرآن و حدیث، «تعداد» امامان، دوازده تاست، امامان دوازده نفرند، نه کم تر و نه بیش تر.

حقّا که «انّا هدیناه السبیل امّا شاکرا و امّا کفورا»

ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمة انّک انت الوهاب

اوصیای رسول خدا طبق ثقلین، دوازده نفرند، طبق آیات قرآن، و طبق حدیث، و احمدالحسن مدعی دروغین امامت است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی