وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

عهد نبی الله

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

شبهات انحصار دوازده امام 

حدیث «ما اشکل علیکم»

[پیش نویس، در حال تکمیل]

یکی دیگر از پراستفاده ترین احادیثی فرقه پیروان احمد اسماعیل بصری [سید احمد الحسن یمانی خودخوانده] این حدیث شریف می باشد:

مَا أَشْکَلَ عَلَیْکُمْ فَلَمْ یُشْکِلْ عَلَیْکُمْ عَهْدُ نَبِیِّ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله وَ رَایَتُهُ وَ سِلَاحُهُ وَ النَّفْسُ الزَّکِیَّةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ

فَإِنْ أَشْکَلَ عَلَیْکُمْ هَذَا فَلَا یُشْکِلُ عَلَیْکُمُ الصَّوْتُ‏ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ

وَ إِیَّاکَ وَ شُذَّاذاً مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلوات الله علیه و آله

 فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ رَایَةً وَ لِغَیْرِهِمْ رَایَاتٍ

فَالْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تَتَبَّعْ مِنْهُمْ رَجُلًا أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلًا مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ مَعَهُ عَهْدُ نَبِیِّ اللَّهِ وَ رَایَتُهُ وَ سِلَاحُه

هر چه براى شما مشکل باشد، عهد رسول خدا و پرچم و سلاح او و نفس زکیه از اولاد امام حسین علیه السّلام است باعث اشتباه و اشکال نخواهد بود

اگر این هم موجب اشتباه گردد، آن صداى آسمانى که او را به اسم و امرش صدا میزند باعث اشتباه نخواهد شد.
مبادا به معدودى از سادات که مدعى مهدویت می شوند اعتنا کنى.

زیرا برای آل محمّد و علی صلوات الله علیهما و آلهما یک پرچم است و برای بقیه پرچم های گوناگون

پس خوددارى کن و اصلا از این مدعیان پیروى مکن تا آنکه مردى از اولاد امام حسین علیه السّلام را ببینى که عهد پیغمبر و پرچم و سلاح وى با اوست. [تفسیر عیاشی، بحار الانوار]

آن ها این حدیث را در مورد یمانی می دانند، با دلیلی که ذکر می کنند ، و می نویسیم.

در این پست قصد دارم در مورد «عهد» و همچنین این حدیث مطالبی را بیاورم. امیدوارم که مفید واقع بشود، و متوجه اشتباه ، فریب و دروغ بزرگ دیگری از این فرقه بشویم:

این فرقه از سه قسمت این حدیث استفاده می کنند:

1 ـ «رجلا من ولد الحسین معهد عهد نبی الله» 

 و این طور معنا می کنند : تا شخصی از اولاد امام حسین بیاید که وصیت با اوست

و می گویند که احمد اسماعیل بصری کسی است که با وصیت آمده، پس منظور اوست!

2 ـ فإنّ لآل محمّد وعلی رایة و لغیرهم رایات،

و این طور معنا می کنند که : پرچم اهل بیت علیهم السلام یکی است و پرچم یمانی هم پرچم هدایت است، پس منظور یمانی است! و این پرچم دست اوست

3 ـ فالزم الارض و لا تتّبع منهم رجلا

این طور استفاده می کنند که : در حدیثِ امام باقر، فرموده شده است که : به سمت یمانی بروید و این جا گفته شده که از هیچ کس تبعیت نکن، غیر از این فرزند امام حسین، پس این فرزند امام حسین، منظور یمانی است

خب به مرور این پست را تکمیل خواهم کرد ان شاء الله ، به یاری حضرت.

قصدمان این است که اثبات کنیم که این روایت مخصوص حجة بن الحسن صلوات الله علیه است نه یمانی واقعی.

اما نکتۀ اول :

حدیث می فرماید : هر چه مشکل ایجاد کند، عهد ، رایت، سلاح و نفس زکیه ایجاد اشکال نمی کند.....

یعنی این که ما با استفاده از این چهار علامت و نشانه در تشخیص امام زمان برایمان مشکل ایجاد نمی شود [و البته ادامه روایت که می فرماید حتی اگر این ها ایجاد اشکال کنند، «ندا» ایجاد اشکال نخواهد کرد]

و یکی از علائم و نشانه را «نفس زکیه» نام بردند، کافی است که دقت کنیم، «نفس زکیه به فاصله 15 روز قبل از امام عصر سلام الله علیه وعجّل الله فرجه شهید می شوند، و این اتّفاق ماه ها بعد از خروج یمانی واقعی است، بنابراین نفس زکیه اصلا نمی تواند به عنوان نشانه و چیزی که از اشکال و اشتباه جلوگیری می کند برای یمانی باشد، چرا که یمانی واقعی قبل از نفس زکیه خروج می کند! و نفس زکیه هیچ علامت ونشانه ای برای او نیست ، و هیچ کمکی در جلوگیری از اشتباه در تشخیص او نیست، (به عبارت دیگر ، یمانی واقعی و  یمانی دروغین با استفاده از این نشانه مشخص نمی شود، اما، یکی از راه های امام مهدی دروغین از امام زمان واقعی این نشانه می باشد.) و طبق روایات نفس زکیه به همراه یمانی یکی از علائم ظهور مولایمان حضرت بقیه الله است.

[این روایات در باره مطلبی که گفته شد:

َ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه یقُولُ:

خَمْسُ عَلَامَاتٍ قَبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ: الصَّیْحَةُ وَ السُّفْیَانِیُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ وَ الْیَمَانِیُّ

فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنْ خَرَجَ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِکَ قَبْلَ هَذِهِ الْعَلَامَاتِ أَ نَخْرُجُ مَعَه‏؟ قال : لا.... 

کافی: ج8، ص310.]

بنابراین همین یک نکته کافی است برای اثبات این که منظور از «رجلا من ولد الحسین» شخص مولایمان محبوبمان، امیدمان امام عصر حجةبن الحسن موعود همۀ انبیا می باشد نه شخصی دیگر.

دقت به همین مطلب، از خود همین حدیث، یعنی دقت به خود حدیث، برای ردّ این ادعای احمداسماعیل و تمامی انصارش [که منظور از رجل من ولد الحسین، یمانی است] کفایت می کند. البته معمولا و گاهی انصار این قسمت «نفس زکیه» و ادامه آن را نمی نویسند، و حدیث را تقطیع می کنند. (حال به احتمال زیاد از روی عمد، و یا حتی اشتباه)، ولی می توان  درادامه در مورد «سلاح رسول خدا » هم صحبت کرد که منظور یقینا سلاح فیزیکی است، که احمداسماعیل بصری حتی ادعای داشتن آن را هم ندارد!! و بلکه آن را به «علم» معنا می کنند، (که البته علمی هم ندارد، اگر علم نوشتن کتاب توهم الاحاد باشد [با اینکه انصار پرچم معتقدند آن کتاب را خود دکتر توفیق مغربی - که در صفحه فیس بوک به اسم احمد هم می نویسد-  نوشته است!!] پس خود نظریه پردازان تکامل، از داروین گرفته تا کسانی که نقص هایی بر آن نظریه گرفتند و آن را از نظر خودشان کامل تر کردند، از احمدالحسن عالم تر هستند، چرا که کاری که او کرده است آن طور خودشان ادعا می کنند، نهایت این است که بین این نظریه و وجود خدا، به اصطلاح جمع کرده است، کاری که قبل از او هم افراد دیگری، از زمان مطرح شده این نظریه تا حال، کرده اند، علم الهی کجا و نوشتن این کتاب کجا! ... بگذریم)

وقتی این مطلب را برایشان بگوییم، معمولا همان چند اشکال بالا را مطرح می کنند، واقعا با توجه به این مطلب، هیچ نیازی به پاسخ به آن اشکالات نیست، اما به هر حال:

در مورد اشکال اول و دوم: در ادامه درباره عهد و رایت می نویسم ان شاء الله. و اثبات می کنیم که عهد اولا آن حدیث وصیت شب وفات نیست، دوما عهد فقط و فقط دست مولایمان صاحب الزمان روحی فداه است، «معه عهد» یعنی «عهد» به همراه اوست، (نه این که در حدیثی، اسمی آمده باشد، و بعد کسی ادعا کند منظور از آن اسم من هستم!!)

پرچم یمانی، طبق روایت امام باقر، هدایت کننده ترین پرچم [در بین سه پرچم خراسانی یمانی و سفیانی] است، نه این که همان پرچم رسول خدا باشد؛ به علاوه پرچم خراسانی هم پرچم هدایت است، طبق روایات، و همزمان با یمانی است، پس می شود از آن ها پرسید که اگر به صرف هدایت کننده بودن پرچم باشد، چرا منظور حدیث، خراسانی نباشد؟!

پرچم رسول خدا صلوات الله علیه و آله، نزد امام زمان است، و این پرچم های هدایت خراسانی و یمانی هم ، مخالفت با آن پرچم نمی کنند.

[یکی دیگر از دروغ هایی که مجبور هستند بگویند این است که ، فقط پرچم یمانی پرچم هدایت است، که ان شاء الله در این رابطه هم مطلبی می گذاریم.]

اشکال سوم: اولا که حدیث نفرموده از هیچ کس تبعیت نکن، بلکه فرموده از مدعیان ، از «الشذاذ من آل محمد» که خودشان معنی می کنند، کسانی که خود را به دروغ به آل محمّد نسبت می دهند!! (مانند خود احمداسماعیل)، از این ها تبعیت نکن. «ولا تتبع منـــــــهم رجلا...»، بنابراین تناقضی با امر به پیوستن به یمانی واقعی ندارد.

(در پرانتز : دوما: آیا نباید از پدر و مادر و .... اطاعت کرد؟ بلکه معنای تبعیت معنای خاصی است، و شاید به معنای این باشد که پیرو آن ها نباش و آن ها را به عنوان امام انتخاب نکن)

امّا مطلبی که در این پست می خواهم بیشتر بررسی کنیم: «عهد نبی الله» است...

این مطلب را در اینجا بررسی کردیم.

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی