وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

اثبات انحصار 12 امام، در رد احمد[الحسن] مدعی یمانی/ ردّ دلایلی که برای امامت مهدیین می نویسند(به خیالشان 74 حدیث)

وصیت مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا صاحب الزمان، ادرکنا ارشدنا.
سلام علیکم و رحمة الله
متاسفانه [همان طور که روایات هم فرموده اند] به دلیل طولانی شدن دوران غیبت ، اکثر قائلین به امامت امام دوازدهم، منکر او می شوند [پناه بر خدا با تمام وجود] هر فرقه ای با عقیده ای...من جمله عده ای که عجله کرده و امامی برای خود انتخاب می کنند، مانند افرادی که پیروان شخصی شده اند به نام احمد اسماعیل و او را امام سید احمد الحسن یمانی می نامند!.... تصمیم گرفتم مطالبی را که در طی مطالعه و همچنین بحث با آنها و از سایت ها و صفحه های مختلف بدست آوردم را اینجا بنویسم، که شاید اگر کسی خواست تحقیقی بکند، به این مطالب هم به راحتی دسترسی داشته باشد، همینجا از تمامی افرادی که این مطالب را از آن ها یاد گرفتم صمیمانه سپاسگزاری می کنم،..... قصدم این است در این جا ان شاء الله تمامی روایاتی که در اثبات امامت مهدیین می نویسند را نقد و بررسی می کنیم و می بینیم که دست انصاراحمدالحسن با تمام ادعاهای سر به فلک کشیده شان، از روایات خالی است، ان شاء الله ...
اللهم عجّل لولیّک الفرج واجعلنا من عبیده و انصاره ـ
دی ماه 1393

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اسم ابیه اسم ابی

جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۸ ب.ظ

شبهات انحصار دوازده امام

اصل شبهه: یکی دیگر از شبهات فرقه پیروان احمد بن اسماعیل بصری این است که می گویند:

در بعضی روایات در مورد امام مهدی، پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله  فرموده اند که «اسم ابیه اسم ابی» «نام پدرش نام پدر من است» و چون نام پدر امام زمان ، «حسن» است و نام پدر رسول خدا «عبد الله» بنابراین، منظور از این مهدی که در روایات فرموده اند، نمی تواند امام دوازدهم باشد، بلکه شخص دیگری است!

و اضافه می کنند که:

نام رسول خدا، احمد است، و احمد بصری هم : احمد؛ و نام پدر احمد بصری، اسماعیل است و چون نام جدّ حضرت رسول، اسماعیل است، و ایشان فرموده اند «انا ابن الذبیحین» بنابراین منظور از «اسم ابیه اسم ابی» یعنی «اسماعیل » و پس منظور از این مهدی ، احمد بن اسماعیل بصری است!!خنده

اما جواب: باز هم در دو محور جواب داده اند:

1 ـ بر فرض که رسول خدا این گونه فرموده باشند، منظور از «اسم ابیه اسم ابی» چیست؟

2 ـ آیا رسول خدا اصلا چنین روایتی را فرموده اند؟! یا این جمله اسم ابیه اسم ابی را به روایات اضافه کرده اند؟ آیا شیعیان هم روایت کرده اند؟ 

ابتدا یک نکته تاریخی را هم نقل می کنم:

طبق نقل کتاب «مدعیان مهدویت» [لینک را خواهم گذاشت] اولین کسی که این فقره را اضافه کرده اند، و یا از آن سوده برده اند، طرفداران و بیعت کنندگان با محمد بن عبد الله بن حسن نفس زکیه، بوده اند، او که از فرزندان امام حسن مجتبی علیه الصلاة و السلام بود، اسمش محمّد بود همنام با رسول خدا، و اسم پدرش ، عبدالله بود، همنام با پدر رسول خدا، بنابراین طرفدارانش که او را مهدی می دانستند و قیام کننده از اهل بیت ، چون در روایات به دفعات زیاد رسول خدا فرموده بودند که «اسمه اسمی و کنیته کنیتی » امام مهدی ، همنام با من و هم کنیه با من است؛ آن ها [هم کنیه بودن را برداشتند و ] همنام بودن نام پدر را اضافه کردند، و نفس زکیه را مهدی موعود نشان دادند و عده ای را گمراه کردند.... [گویا نفر بعدی محمد بن اسماعیل بن جعفر بن محمد، است، او فرزند اسماعیل ، فرزند امام کاظم صلوات الله علیه بود ، و بعد از به شهادت رسیدن امام کاظم، که عده ای از واقفیه ها امامت موسی بن جعفر علیهما السلام را قبول نکردند، می گفتند: اسماعیل امام بوده [و نمرده و غائب شده، و عده ای هم گفتند که ] امامت در فرزندان اوست تا روز قیامت؛ بنابراین فرزند او که محمّد نام داشت هم «قائم» است [و همچنین فرزندان او] و به این روایات با همین روشی که احمد بصری می گوید، استناد می کردند]

خب اما جواب:

جواب اول: این که منظور از اسم ابیه اسم ابی، احمد بصری باشد، یک توجیه و تفسیر بی دلیل است، اما خوشبختانه در دو روایت [که من دیده ام شاید روایات دیگری هم باشد] به صراحت تمام در مورد امام زمان فرموده اند که اسم ابیه اسم ابی.. به طوری که هرگز نمی توانند انکار کنند و ادعا کنند که منظور از این دو روایت ، شخص امام دوازدهم نست... 

بنابراین خیلی واضح و صریح و ساده و محکم اثبات می شود که بر فرض وجود این اضافه، باز هم منظور از این مهدی که نام خودش و پدرش همنام با خود و پدر رسول خداست، طبق این دو روایت ، شخص مولای ما امام دوازدهم حجة بن الحسن است، بنابراین نباید این اسم ابیه اسم ابی را توجیه خلاف نص روایت کرد بلکه باید معنای درستی برای آن بیان نمود....

اما دو روایت:

حدیث 1 : این حدیث را خود پیروان فرقه قبول دارند و می نویسند [در بحث پرچم های سیاه و همچنین یکی دیگر از شبهه هایشان که اختلافات جسمانی روایت شده برای امام مهدی است که این دو  را هم بررسی ان شاء الله خواهیم کرد] بنابراین اولا با این حدیث می توانیم بر آن ها احتجاج کنیم: اما متن حدیث:

معجم أحادیث الإمام المهدی (ع) - ج 1 - ص 382

عن عبد الله بن مسعود رضی الله عنه قال : أتینا رسول الله صلى الله علیه وآله ، فخرج إلینا مستبشرا یعرف السرور فی وجهه ، فما سألناه عن شئ إلا أخبرنا به ، ولا سکتنا إلا ابتدأنا ، حتى مرت فتیة من بنی هاشم ، فیهم الحسن والحسین ، فلما رآهم التزمهم وانهملت عیناه ، فقال:
وإنه سیلقى أهل بیتی من بعدی تطریدا وتشریدا فی البلاد ، حتى ترتفع رایات سود من المشرق ، فیسألون الحق فلا یعطونه ، ثم یسألونه فلا یعطونه ، ثم یسألونه فلا یعطونه ، فیقاتلون فینصرون .
فمن أدرکه منکم أو من أعقابکم فلیأت إمام أهل بیتی ولو حبوا على الثلج .

فإنها رایات هدى

یدفعونها إلى رجل من أهل بیتی یواطئ اسمه اسمی واسم أبیه اسم أبی ، فیملک الأرض فیملؤها قسطا وعدلا کما ملئت جورا وظلما .

طبق این حدیث رسول خدا صلوات الله علیه و آله می فرمایند: پرچم های سیاهی که از مشرق می آیند، پرچم های هدایت هستند و آن ها این پرچم را به شخصی ار اهل بیت من می سپارند، که اسم او اسم من و اسم پدرش اسم پدر من است و او زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.

بنابراین:

شخص «رجل من اهل بیتی » کسی غیر از صاحب پرچم های سیاه است، واضح است ، بلکه پرچم های سیاه بعد از آنکه به انچه می خواهند می رسند، آن را به «رجل من اهل بیتی» می سپارند، و او است که نام پدرش همنام پدر رسول خداست، خیلی روشن است.

از طرفی این فرقه ادعای خنده دار دیگری دارد که یمانی و مهدی اول صاحب همین پرچم های سیاه است،

و چون روشن است که رجل من اهل بیتی شخصی غیر از صاحب پرچم های سیاه است، بنابراین «اسمه اسمی و اسم ابیه اسم ابی» در مورد او نیست، بلکه در مورد آن کسی است که در انتها صاحب پرچم های سیاه ، پرچمش را به او می سپارد و با او بیعت می کند....

امیدوارم که توانسته باشم منظورم را به درستی بیان کرده باشم

 

حدیث 2:

طبق حدیثی در در کتاب معجم احادیث الامام المهدی، شیخ علی کورانی عاملی، ج3، ص94 امیرالمؤمنین صلوات الله علیه می فرمایند:

ألا فهو أشبه خلق الله عزوجل برسول الله صلى الله علیه وسلم واسمه على اسمه، واسم أبیه على اسم أبیه، من ولد فاطمة ابنة محمد صلى الله علیه وسلم، من ولد الحسین. ألا فمن توالى غیره لعنه الله. ثم قال علیه السلام: فیجمع الله عزوجل أصحابه على عدد أهل بدر، وعلى عدد أصحاب طالوت، ثلاثمائة وثلاثة عشر رجلا، کأنهم لیوث خرجوا من غابة،

همانا او شبیه ترین خلق خداوند به رسول خداست صلوات الله علیه و آله، و همنام با ایشان است،  و اسم پدر مهدی ، اسم پدر رسول خداست، از فرزندان فاطمه است، از فرزندان حسین است، آگاه باشید هر کس غیراز او را به ولایت قبول کند، لعنت خداوند بر او!!

در این روایت هم ، همان طور که به وضوح می بینیم، در مورد امام زمان است که فرموده اند: همنامی پدر ایشان با پدر رسول خدا.

و منظور از مهدی در این روایت قطعا و یقینا امام زمان است، [با این که این روایت را هم در سایت مهدیون به نفع یمانی غصب کرده اند!] چرا که :1ـ در این حدیث می فرماید که : امام مهدی بعد از سفیانی و قضایای خسف بیدا خروج می کند، از مکه خروج می کند، تعداد یاران او 313 نفر است و در نصف روز جمع می شوند، که این ها یقینا در مورد با امام زمان است. و در مورد غیر ایشان به هیچ توجیهی قابل تطبیق نیست.

در ضمن در روایات در مورد اسم ابیه اسم ابی فرموده اند که او زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، [که این صفت هم فقط و فقط در مورد امام زمان است، نه یمانی ، هر چند که این فرقه این ادعا را هم کرده است!!!] بنابراین یقینا او کسی نیست غیر از امام دوازدهم سلام الله علیه و عجّل الله فرجه الشریف.

اما یکی از معانی و توجیهات درست [بر فرض که این جمله از رسول خدا باشد] آن است که شیخ علی آل محسن حفظه الله در کتاب بسیار زیبای الردّ القاصم بیان کرده اند :

«اسم به معنای کنیه هم می آید ، مانند این جمله معروف در همان کتب اهل سنت [که این اضافه اسم ابیه اسم ابی در اصل در ان هاست]  در صحبح بخاری که سهل بنسعد گفت: «ما کان لعلی اسم احبّ الیه من ابی تراب و ان کان لیفرح به اذا دعی بها ؛ بهترین اسم در نزد امیرالمؤمنین، ابوتراب بود» است در حالی که ابوتراب ، کنیه است و اسم نیست، ولی در این جمله ، اسم به معنای کنیه آمده است؛ بنابراین می شود و امکان دارد که بر فرض وجود چنین عبارتی، منظور این باشد که :

«کنیۀ پدر او ، کنیۀ پدر من است» که کنیۀ امام حسن عسکری ابو محمّد است، و کنیۀ عبد الله ، پدر والا مقام حضرت رسول الله صلوات الله علیه و آله نیز ابو محمّد است.

 

در مورد جواب دوم به این لینک مراجعه کنید [صفحه مطالب گروه یمانی دروغین]

در این لینک تحقیق و اثبات کرده اند که :  این اضافه «اسم ابیه اسم ابی» را حتی اهل سنت هم تعداد کمی روایتکرده اند و اکثر روایات آن ها هم  بدون این اضافه «اسم ابیه اسم ابی» است  و شیعیان هم که برای نشان دادن و اثبات امام زمان، از کتب اهل سنت ، احادیث آن ها را می نوشتند، این اضافه را نوشته اند و خیانت در امانت نکرده اند، بنابراین این نظر شیعیان نیست....

جالب این که حتی خود مدعی ، احمد اسماعیل نیز در کتاب وصیة خودش، گفته است : «و امّا بالنسبة للمسلمین السنّة» نسبت به اهل سنت ؛ یعنی خودش این دلیل را برای اهل سنت آورده است نه شیعیان!!

در سایت تحقیقاتی حضرت ولیعصر هم به صورت مفصّل این مطلب توضیح داده شده است.

 



نظرات  (۲)

با سلام در ابتدای کتاب العبقری الحسان از چند تا کتاب نقل کرده اسم امام حسن عسکری علیه السلام عبدالله هم بوده
پاسخ:
سلام علیکم.

مطلب جالبی است و اگر متن فرمایش ایشون رو پیدا کنم، حتما به متن پست، اضافه خواهیم کرد.
باز هم ممنون از شما. 

ان شاء الله که سال خوب و مملوّ از آرامش در پناه کهف امان، حجة بن الحسن سلام الله علیه داشته باشید.
سلام در صورت درست بودن این حدیث صاحب جنات الخلود دو اسم قائل است : حسن و عبدالله . قاضی شهاب الدین دولت آبادی صاحب کتاب هدایة السعداء و مولی معین هروی صاحب تفسیر اسرار الفاتحة هم همین مطلب رو گفتن.
خدا واقعا اینها رو هدایت کنه خیلی مغرور هستند به خودشون.
من هم در آپارات تعدادی کلیپ از خودم گذاشتم با نام نقد فرقه انحرافی یمانی که اگر خدا بخواد ادامه میدم. خوشحال میشم به اونها هم نگاهی بندازین
پاسخ:
سلام و عرض ادب
ان شاءالله که خداوند شما را در یاری حجة الله و زدودن شبهات، یاری کند. بسیار افتخار است، حضور شما در وبلاگ.
وظیفه می دونم که لینک کانال شما در آپارات رو قرار بدم، که ان شاء الله اگر کسی از مراجعه کننده گان خواستند، استفاده ببرند.
ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمة انّک انت الوهّاب.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی